Aktualności
Szczegóły informacji
ZARZĄD WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO – MAZURSKIEGO OGŁASZA KONKURS NA KANDYDATA NA STANOWISKO DYREKTORA
Informacja ogłoszona dnia 2023-02-28 15:44:58 przez Paweł Ejsmont
Akapit nr 1 - brak tytułu
ZARZĄD WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO – MAZURSKIEGO
OGŁASZA KONKURS NA KANDYDATA NA STANOWISKO DYREKTORA
Teatru im. Aleksandra Sewruka w Elblągu
ul. Teatralna 11 82-300 Elbląg
Okres zatrudnienia - 5 sezonów artystycznych
od dnia 1 września 2023 roku do dnia 31 sierpnia 2028 roku
- Kwalifikacje formalne wymagane od kandydata na stanowisko dyrektora:
- obywatelstwo polskie lub innego niż Polska państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych i przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- biegła znajomość języka polskiego w mowie i piśmie; w przypadku cudzoziemca
– znajomość języka polskiego poświadczona na zasadach określonych w ustawie z dnia
7 października 1999 r o języku polskim; - wykształcenie wyższe drugiego stopnia w rozumieniu przepisów dotyczących szkolnictwa wyższego;
- co najmniej:
a) 5-letni staż pracy związany z działalnością kulturalną w szczególności teatralną,
w tym 4-letni staż w zarządzaniu instytucją i zespołem ludzkim,
w tym 4-letni staż w zarządzaniu instytucją i zespołem ludzkim,
b) lub 5-letni okres wykonywania działalności gospodarczej związanej z działalnością kulturalną w szczególności teatralną;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi o których mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- w okresie zatrudnienia na stanowisku dyrektora, zakaz prowadzenia działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami, a także zarządzania taką działalnością lub pełnienia funkcji przedstawiciela czy pełnomocnika w prowadzeniu takiej działalności poprzez złożenie stosownego oświadczenia stanowiącego zał. nr 2 do ogłoszenia;
- nieposzlakowana opinia;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku kierowniczym;
- złożenie pełnego kompletu dokumentów przygotowanych zgodnie z wymogami wskazanymi w pkt. IV i w terminie określonym w pkt. VI ogłoszenia.
- Umiejętności i kompetencje preferowane do wyboru kandydata na stanowisko dyrektora
- wykształcenie wyższe w zakresie kierunków artystycznych lub humanistycznych lub prawnych;
- dodatkowe kwalifikacje zawodowe z zakresu zarządzania, ekonomii, dziedzin kulturalnych;
- znajomość jednego języka obcego w stopniu komunikatywnym;
- predyspozycje menadżerskie, umiejętności kierowania zespołem, kreatywność, dyspozycyjność;
- umiejętności interpersonalne: komunikatywność, kreatywność, prowadzenie negocjacji, inicjatywność i efektywność działania;
- znajomość przepisów prawa dotyczących organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej, samorządu województwa, finansów publicznych, zamówień publicznych, prawa pracy, postępowania administracyjnego;
- znajomość zagadnień z zakresu pozyskiwania środków finansowych ze źródeł pozabudżetowych, w tym funduszy Unii Europejskiej;
- znajomość specyfiki funkcjonowania artystycznej instytucji kultury i problematyki z zakresu teatru;
- doświadczenie w realizacji projektów artystycznych w tym teatralnych.
- Zadania realizowane przez dyrektora
1) kierowanie Teatrem i organizowanie jego działalności w sposób zapewniający realizację celów i zadań statutowych;
2) ustalanie kierunków rozwoju artystycznego, planów repertuarowych oraz obsad realizatorów;
3) reprezentowanie Teatru na zewnątrz i odpowiadanie za całokształt jego działalności;
4) sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową w sposób celowy przy optymalnym doborze metod i środków umożliwiających terminową realizację zadań i bezwzględne przestrzeganie dyscypliny finansowej;
5) racjonalizowanie wydatków instytucji oraz ich wydatkowania;
6) pozyskiwanie dodatkowych środków zewnętrznych na dofinansowanie działań statutowych
i inwestycyjnych;
i inwestycyjnych;
7) prowadzenie polityki kadrowej i płacowej;
8) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Teatru oraz podejmowanie decyzji z zakresu prawa pracy;
9) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym zabezpieczeniem i ochroną mienia Teatru;
10) wydawanie zarządzeń, regulaminów i innych wewnętrznych aktów prawnych;
11) wykonywanie zadań w zakresie spraw obronnych i bezpieczeństwa publicznego;
12) rozpatrywanie skarg i wniosków.
- Wykaz dokumentów wymaganych do złożenia przez osoby przystępujące do konkursu:
- pisemne zgłoszenie się do konkursu wraz listem motywacyjnym uwzględniającym wymagania preferowane na stanowisku;
- kwestionariusz osobowy - stanowiący załącznik nr 1 do ogłoszenia;
- oświadczenie uczestnika konkursu - stanowiące załącznik nr 2 do ogłoszenia:
- oświadczenie uczestnika konkursu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych na potrzeby postępowania konkursowego na kandydata na stanowisko dyrektora Teatru im. Aleksandra Sewruka w Elblągu zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO) – stanowiące załącznik nr 3 do ogłoszenia;
- życiorys zawodowy – Curriculum Vitae,
- kserokopia dokumentu tożsamości,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje, umiejętności (np. dyplomy, certyfikaty, świadectwa),
- kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń potwierdzających przebieg pracy zawodowej, zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu lub kserokopie innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe, lub wydruk ze strony Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej wraz z oświadczeniem o wykonywaniu działalności i przywołaniem dat jej prowadzenia; - autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Teatru zwany „Programem działania”, przy sporządzaniu którego należy zastosować wytyczne zamieszczone w załączniku nr 4 do ogłoszenia, o objętości maksymalnie 10 stron (czcionka Times New Roman, rozmiar czcionki 12) zawierająca między innymi:
a) określenie wizji działalności i celów strategicznych w oparciu o zadania statutowe oraz kierunków rozwoju Teatru,
b) zarys programu działania instytucji na 5 sezonów (tj. lat 2023-2028) w tym zarys repertuaru oraz ramowy program działania instytucji odrębnie na każdy rok sprawowania funkcji,
c) opis sposobu optymalizacji pracy w tym projekt planowanej struktury organizacyjnej,
d) plan gospodarowania środkami finansowymi (w tym pozyskanymi z innych źródeł zewnętrznych),
e) opis efektywnego wykorzystania bazy lokalowej i zasobów Teatru uwzględniając zakończenie inwestycji pn. „Rozbudowa, przebudowa i remont Teatru im. Aleksandra Sewruka w Elblągu od ul. Teatralnej”;
f) plan współpracy z samorządami trzech szczebli z Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz innymi podmiotami ze sfery publicznej i niepublicznej, w tym
z organizacjami pozarządowymi i ośrodkami kształcenia artystycznego;
z organizacjami pozarządowymi i ośrodkami kształcenia artystycznego;
- 3 rekomendacje/recenzje/opinie od osób fizycznych lub prawnych, bezpośrednio
związanych z działalnością kulturalną potwierdzające dorobek i osiągnięcia zawodowe oraz nieposzlakowaną opinię kandydata;
- Informacja o sposobie udostępnia przez Organizatora dokumentów i informacji dotyczących warunków organizacyjno - finansowych funkcjonowania Teatru
Pakiet informacji organizacyjno-finansowych, jednakowy dla każdego z kandydatów, zawierający regulamin, statut, sprawozdanie finansowe składające się z: bilansu, rachunku zysków i strat oraz dodatkowych informacji i objaśnień Teatru, uzyskać można mailowo:
- po wysłaniu wiadomości do sekretariatu Departamentu Kultury i Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko–Mazurskiego e-mail: ,
- po wysłaniu wiadomości do sekretariatu Teatru im. Aleksandra Sewruka w Elblągu (który wskaże osobę udzielającą informacji) tel. 55 641 97 00 wew. 546
e-mail:
- Miejsce i termin złożenia oferty
- Oferty o przystąpienie do konkursu wraz z załącznikami w zamkniętej kopercie w terminie do 31 marca 2023 r. należy:
- przesłać na adres:
Departament Kultury i Edukacji
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego
ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn,
lub
- złożyć osobiście w jednym z niżej wymienionych miejsc:
a) Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko–Mazurskiego ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, pok. 2 pn. 8.00 – 16.00; wt. – pt. 7.30 – 15.30
- Sekretariacie Departamentu Kultury i Edukacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko – Mazurskiego, ul. Partyzantów 87, 10-402 Olsztyn
II. p; hol pn. 8.00 – 16.00; wt. – pt. 7.30 – 15.30
- Na kopercie należy zamieścić dopisek „Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Teatru im. Aleksandra Sewruka w Elblągu”.
- Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do urzędu. Oferty które wpłyną po terminie nie będą poddawane procedurze konkursowej (Uwaga: nie decyduje data stempla pocztowego);
- Termin rozpatrzenia złożonych ofert
Przewiduje się rozpatrzenie ofert w terminie do dnia 31 lipca 2023 roku.
- Informacje dodatkowe
- Warunkiem dopuszczenia do postępowania konkursowego jest złożenie wszystkich wymaganych dokumentów w teczce wraz z ich spisem oraz kolejno ponumerowanych;
- Wnioski należy składać w języku polskim, a dokumenty obcojęzyczne powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego;
- Dokumenty wymienione w pkt. IV (1-5, 9) muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem uczestnika konkursu;
- Dokumenty wymienione w pkt. IV (6-8) muszą być opatrzone podpisami osób uprawnionych oraz własnoręcznie poświadczone za zgodność z oryginałem przez uczestnika konkursu poprzez podpis, datę oraz umieszczenie klauzuli „Za zgodność z oryginałem” na każdej ze stron składanego dokumentu;
- Dokumenty wymienione w pkt. IV (10) muszą być opatrzone podpisami osób uprawnionych;
- Zastrzega się możliwość weryfikacji informacji zawartych w ofercie. Na wniosek Komisji uczestnik konkursu może również zostać zobowiązany do przedstawienia oryginałów dokumentów złożonych w formie kserokopii.
- Ogłoszenie konkursowe wraz z załącznikami stanowiącymi wzory dokumentów
o którym mowa pkt. IV (2-4,9), do pobrania, znajdują się na stronie: www.warmia.mazury.pl w zakładce BIP/Informacje, konkursy, ogłoszenia/; - O zakwalifikowaniu się oraz terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy z komisją kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie drogą elektroniczna na wskazany
w kwestionariuszu osobowym uczestnika konkursu adres e-mail; - Korespondencja z kandydatami odbywać się będzie wyłącznie pisemnie drogą elektroniczna na wskazany w kwestionariuszu osobowym uczestnika konkursu adres e-mail
- Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu w każdym czasie;
- Decyzja Komisji Konkursowej oraz Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie;
- Złożone do konkursu oferty wraz dokumentami (z wyłączeniem oferty kandydata, który zostanie powołany na stanowisko dyrektora) nie będą zwracane, zostaną one zniszczone po rozstrzygnięciu konkursu.
- Stosownie do Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO) informujemy, że administratorem danych osobowych przekazanych w korespondencji jest Województwo Warmińsko-Mazurskie w zakresie zadań realizowanych przez Zarząd Województwa Warmińsko - Mazurskiego z siedzibą w Olsztynie, przy ul. Emilii Plater 1. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się na stronie internetowej https://bip.warmia.mazury.pl/1228/ochrona-danych-osobowych.html Kontakt do Inspektora Ochrony Danych (IOD): .
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Teatr im. Aleksandra Sewruka w Elblągu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-02-28 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Katarzyna Ostaszewska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-02-28 15:43:26 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-02-28 15:44:58 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-02-28 15:44:58 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 855 raz(y) |